Aussieskolan, del 17

Jag gör det enkelt för mig och kopierar Allmusic.com rakt av för att berätta om You Am I.

För jag löser helt enkelt inte bokstavskombinationer när det gäller att saluföra hur rätt det här bandet är.

Det här kan man läsa på Allmusic: ”Centered around the prolific songwriting skills of singer/guitarist Tim Rogers pop group You Am I is one of the most successful and internationally admired Australian bands of the '90s. At home, they've scored three number one albums.

Sonic Youth and Soundgarden are counted among their admirers, and Silverchair even named themselves after a You Am I song.

Their influences combine The Who, The Small Faces, The Jam and The Replacements”

Det räcker egentligen. Men sen finns det också ett tiotal album mellan 1993 och 2008 som man bara måste berätta om för alla skönt förgiftade popdårar som ännu inte har grävt upp den här skatten.

Jag bidrar med fyra videos och spellistan till totala golvningen You Am I "Convicts" från 2006.

Resten får ni fixa själva.

Teknikchefen gör precis som undertecknad vågen.

/Björn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0