Sommarpop i augusti Del 4


Jag vaknade upp efter en slummer på en pir i Huntington Beach i Los Angeles den sommaren 1985. Låten som fick mig att komma till sans strömmade ur en liten radio som var placerad ett par meter längre bort och om tillvaron redan innan varit rent ut sagt fantastisk, blev den nu komplett magisk.
Det var min allra första bekantskap med ett av de band som vi popgeniare har placerat överst på vår piedestal.
Hoodoo Gurus.
Jag hoppas att Björn inom kort kommer att berätta mer om den sagan i sin serie om popmissionärer från Australien. Tills dess kan du njuta av pärlan i fråga som gjorde att jag den dagen införskaffade fullängdaren ”Stoneage Romeos”.
/Bengt Ola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0