Sommarpop i Augusti (del 3 eller Surf´s Up)


Ja, jag snyltade in mig i Bengt Olas kategori för det var en bra idé. Och Ja, vilken skräll att jag kommer dragandes med en video där det surfas.
Los Angeles egna Aril Pink sprang omkring på Beverly Hills Highschool och var så goth han kunde bli. Han gillade The Cure och Sisters Of Mercy. Numer är han polare med Animal Collective och låter influenserna bara flyga på honom. Och jag föll direkt för det garageskitiga soudet som låter ungeför som om New York Dolls gett sig på The Cures pop. Den här låter kommer från Ariel Pink´s Haunted Graffitis senaste alster "Before Today", som släpptes nu i år. En riktigt skön sommarplatta att både intensivlyssna på med en pilsner i handen eller att ha i bakgrunden när man grillar på gården.
/Stefan

Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Är det du som är popgenis maskerade snyltare? Seriefiguren Franssons alter ego "Den maskerade snyltaren" galopperade runt i grannskapets villaträdgårdar på sin häst Hobo och stal maten direkt från grannarnas trädgårdsgrillar?

Men här är det väl helt ok att låna andras kategorier bara man har på fötterna./Björn

2010-08-04 @ 22:53:02
URL: http://popgeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0