Jodå, han lirade på Folkets hus


Såg den här liveupptagningen hemma hos Mårten för många år sedan och blev helt knockad. Zappa årgång 1977 med ett band bestående av Adrian Belew, Patrick O'Hearn, Ed Mann, Tommy Mars och Peter Wolf. Längst bak satt en trummis som 22 år senare fick trummisar och Zappalovers från hela mellannorrland att samlas på Folkets Hus i Östersund där personen ifråga bullat upp med ett maffigt trumset för en solouppvisning.
Har aldrig förr eller senare sett en församling vara så trollbunden.
Allt av Terry Bozzios fantastiska talang, utstrålning och spelglädje finns i den här liveupptagningen av ”City of tiny lites” som också speglar vilken enorm passion och energi som fanns i bandet – Adrian Belews klockrena sångröst, Zappas gitarrsolo…..wow.
På dvd:n ”Baby Snakes” som kom för några år sedan finns det mycket, mycket mer godis från den här turnén. Kolla upp den. Sann magi från första stund med en Bozzio i absolut högform.
/B-O

Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Jag var där också.

Men tyvärr kommer jag ihåg den kvällen som en ganska seg historia när den första hänförelsen lagt sig. Inget snack om att Bozzio är en fena bakom sitt trumset, så min lite loja inställning till sådana instrumentorgier har väl mer att göra med att jag är mer en "2.00 kille" (And Your Bird Can Sing" klockar in på den magiska tiden.)

Å andra sidan har jag aldrig gillat gitarr eller bassolon som sträcker ut sig över tio minuter heller.

2010-08-18 @ 09:25:49
URL: http://popgeni.blogg.se/
Postat av: Edvinsolveig

really good site!!

2011-03-12 @ 21:11:52
URL: http://edvinsolveig.blogfuture.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0