Cowboy In Sweden - Med Lee kan det aldrig bli fel

Ibland häpnar jag över mig själv och min musiksmak. Ibland känns det som att ju yngre jag var ju klokare var jag. När jag var elva år gammal köpte jag i vart fall LPn "Cowboy In Sweden" för alla mina födelsedagspengar och jag älskade varje sekund av den - till och med den speciella duetten i "Vem kan segla förutan vind". Tyvärr förstördes LPn efter en turnering i rundpingis där en klasskompis tog ut svängen lite för långt och racketen slog ner i skivan. Just då fanns det någon annan LP som hunnit bli viktigare och jag köpte inte åter detta mästerverk.
Allra bäst på "Cowboy In Sweden" var kanske "The Night Before". Lee Hazlewood och Torbjörn Axelman gjorde förresten lysande musikprogram en gång i tiden. Jag säger bara njut av Fårö(för visst är det väl där Sture?) och sången.../cbj

Kommentarer
Postat av: Björn Bostrand

Det är det jag alltid sagt. Rundpingis har aldrig varit hälsosamt för vinylsamlingar.

2010-08-26 @ 21:29:12
URL: http://popgeni.blogg.se/
Postat av: Sture

Axelman bodde vid tiden det begav sig i en stor villa strax norr om Visby i den lilla byn Brisunds. Filmen är nog som du antyder inspelad på Fårö. Det som skulle tala mot det är att om så var fallet bröt Hazelwood mot de regler som försvarsmakten på den tiden hade satt upp gällande Fårö- inga utlänningar fick besöka ön!

2010-08-26 @ 21:35:04
URL: http://http://popgeniblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0